Mindketten felsõfokú végzettségû óvodapedagógusok vagyunk, dajka nénink is szakképzett dajka végzettséggel rendelkezik. Bár csak a 2018/ 2019-es nevelési év elejétõl dolgozunk együtt, terveink, elképzeléseink azonosak: családias, derûs és elfogadó környezet megteremtésével, azonos pedagógiai elvek alapján kívánjuk nevelni a ránk bízott gyermekeket. Változatos, komplex tevékenységekkel, a szabad játék fontosságára figyelve, séták kirándulások szervezésével bõvítjük a gyermekek ismereteit és igyekszünk õket minél több hasznos tapasztalathoz, élményhez juttatni, ezáltal fejleszteni kialakulóban lévõ személyiségüket. Nagy hangsúlyt fektetünk az egészséges életmódra nevelésre, valamint fontosnak tartjuk a környezettudatos magatartás megalapozását, melyet a mindennapok folyamán gyakorlunk a gyerekekkel, a madarak etetésével, növények ápolásával, az udvar rendben tartásával, komposztálással, szelektív hulladékgyûjtéssel.
A cinke csoportot jelenleg vegyes életkorú gyermekek alkotják. Az életkori eltérésekbõl fakadóan nagy gondot fordítunk a közösségi, érzelmi és erkölcsi nevelésre. Fontosnak tartjuk egymás elfogadását, segítését, egyéni értékeik felfedezését. A nyugodt, derûs és biztonságos légkör megteremtésével ez elõbb felsorolt nevelési területek eredményességét biztosítjuk. Mindennapjainkban hangsúlyt fektetünk a szokásrendszer kialakítására, az önállóságra nevelésre és a gyermeki képességek kibontakoztatására. Lényegesnek tartjuk a tapasztalatszerzést, a környezõ világ felfedezését. Szívesen kirándulunk, sétálunk. A játékos ismeretszerzésre törekszünk, valamint a spontán adódó fejlesztési lehetõségeket kihasználására. Mindennapi tevékenységünk során nagyon sok manipulatív, kézmûves tevékenységet alkalmazunk, természetes anyagokat felhasználva. Fontosnak tartjuk a problémás gyerekek kiszûrését, megfelelõ idõben a megfelelõ helyre való irányítását.
Minden a gyermek érdekében történik, hogy értékes, élményekkel gazdag „jó ember” váljék belõle.
Közel áll hozzánk:
-
Ének (a zene a lélek, a test építõje)
-
Ábrázolás (mûvészet, alkotómunka, kreativitás fejlesztése)
-
Mozgás (a test karbantartója)
-
Irodalom (hagyományõrzés, kultúra, beszédfejlesztés)
-
Környezet (természet szeretete, óvása, állatok, növények megbecsülése)
-
Matematika (logikus gondolkodás, racionalitás)
A lelkesség, a bátorítás, az elfogadás és a hivatástudat a legnagyobb érték, amit adhat egy pedagógus a gyermeknek. Fontos számunkra a szülõkkel való kapcsolattartás és a folyamatos tájékoztatás. A családi neveléssel együttes, egymásra épülõ nevelõmunka a gyermek egyéni képességeinek kibontakoztatását eredményezi.
Farkasné Nagy Judit Óvodapedagógus
Buza Virág Barbara Óvodapedagógus
Gucsek Károlyné Emõke Dajka
Rehus Erzsébet Pedagógiai asszisztens
|