Mindketten felsőfokú végzettségű óvodapedagógusok vagyunk, dajka nénink is szakképzett dajka végzettséggel rendelkezik. Bár csak a 2018/ 2019-es nevelési év elejétől dolgozunk együtt, terveink, elképzeléseink azonosak: családias, derűs és elfogadó környezet megteremtésével, azonos pedagógiai elvek alapján kívánjuk nevelni a ránk bízott gyermekeket. Változatos, komplex tevékenységekkel, a szabad játék fontosságára figyelve, séták kirándulások szervezésével bővítjük a gyermekek ismereteit és igyekszünk őket minél több hasznos tapasztalathoz, élményhez juttatni, ezáltal fejleszteni kialakulóban lévő személyiségüket. Nagy hangsúlyt fektetünk az egészséges életmódra nevelésre, valamint fontosnak tartjuk a környezettudatos magatartás megalapozását, melyet a mindennapok folyamán gyakorlunk a gyerekekkel, a madarak etetésével, növények ápolásával, az udvar rendben tartásával, komposztálással, szelektív hulladékgyűjtéssel.
A cinke csoportot jelenleg vegyes életkorú gyermekek alkotják. Az életkori eltérésekből fakadóan nagy gondot fordítunk a közösségi, érzelmi és erkölcsi nevelésre. Fontosnak tartjuk egymás elfogadását, segítését, egyéni értékeik felfedezését. A nyugodt, derűs és biztonságos légkör megteremtésével ez előbb felsorolt nevelési területek eredményességét biztosítjuk. Mindennapjainkban hangsúlyt fektetünk a szokásrendszer kialakítására, az önállóságra nevelésre és a gyermeki képességek kibontakoztatására. Lényegesnek tartjuk a tapasztalatszerzést, a környező világ felfedezését. Szívesen kirándulunk, sétálunk. A játékos ismeretszerzésre törekszünk, valamint a spontán adódó fejlesztési lehetőségeket kihasználására. Mindennapi tevékenységünk során nagyon sok manipulatív, kézműves tevékenységet alkalmazunk, természetes anyagokat felhasználva. Fontosnak tartjuk a problémás gyerekek kiszűrését, megfelelő időben a megfelelő helyre való irányítását.
Minden a gyermek érdekében történik, hogy értékes, élményekkel gazdag „jó ember” váljék belőle.
Közel áll hozzánk:
-
Ének (a zene a lélek, a test építője)
-
Ábrázolás (művészet, alkotómunka, kreativitás fejlesztése)
-
Mozgás (a test karbantartója)
-
Irodalom (hagyományőrzés, kultúra, beszédfejlesztés)
-
Környezet (természet szeretete, óvása, állatok, növények megbecsülése)
-
Matematika (logikus gondolkodás, racionalitás)
A lelkesség, a bátorítás, az elfogadás és a hivatástudat a legnagyobb érték, amit adhat egy pedagógus a gyermeknek. Fontos számunkra a szülőkkel való kapcsolattartás és a folyamatos tájékoztatás. A családi neveléssel együttes, egymásra épülő nevelőmunka a gyermek egyéni képességeinek kibontakoztatását eredményezi.
Farkasné Nagy Judit Óvodapedagógus
Buza Virág Barbara Óvodapedagógus
Gucsek Károlyné Emőke Dajka
Rehus Erzsébet Pedagógiai asszisztens
|